#Azja ~ Korea

Witajcie motylki!

Więc dzisiejszy post jak widzicie po hasztagu jest związany z Azją :) Pojawią się takie trzy no chyba że zdecyduję się jeszcze na Tajlandię ale w to wątpię. Nie powiem będzie spory ten post, bo będzie tutaj uwzględniona muzyka, zabytki, ogółem miejsca w które warto iść (To co jest zawarte w tym poście pokazuje oczywiście to na co ja zwróciłam uwagę), oraz kilka filmów czy seriali które obejrzałam i według mnie są godne polecenia  :)

Na początku wezmę się za zabytki które na 100% będę chciała zobaczyć podczas pobytu w Korei

                         ~Busan~

~ Będąc w tej miejscowości, pierwsze co poszła bym zobaczyć świątynie Haedong Yonggungsa. Jest to świątynia buddyjska, położona na wzgórzu z pięknym widokiem na morze. 
~ Drugą w kolejności jest Igidae Park. Piękne szlagi przy lini brzegu. Najbardziej w tym wszystkim urzekł mnie właśnie widok w którym możemy zobaczyć Busan oraz Gwangandaegyo Bridge (most). Dosyć ciężki spacer, ale dla tych widoków warto.

                       ~Seul~

W Seulu jest bardzo dużo atrakcji, zabytków dla każdego coś się znajdzie ja tylko podam tutaj 2 miejsca w które chciałabym się udać najbardziej :*
W pierwszej kolejności na liście znajduje się Ewha Womans Unieversity. Wiele osób się mnie pyta dlaczego to miejsce. Ponieważ zawsze chciałam zobaczyć koreański universytet (jak jestem w innych krajach pierwsze co chcę iść zobaczyć jak wyglądają). W szczególności Jesienią <3

~ Następna w kolejności jest wioska Bukchon znajdująca się w dzielnicy Gahoe-dong w Seulu. Powstała za czasów Joseon. Wioska fakt faktem została odnowiona ale nie straciło to na jej uroku.

Ale oczywiście na tym nie koniec bo jest w sumie sporo takich miejsc w Korei które chciałabym odwiedzić, w przybliżeniu :
  • Hamsangol Hanok Village (Seul)
  • Sinchon (Seul)
  • Yonggungsa Temple (Incheon)
  • Yeongnam Jeil Gwan (Daengu)
  • Pulguksa (Gyeongju)
  • Dongdaemun Design Plaza (Seul)

                   ~Muzyka~

Muzyka w Korei wyróżnia się zdecydowanie teledyskami, od dziwnych do poważnych. Każdy coś dla siebie znajdzie oczywiście. Poniżej macie linki, jeśli jesteście zainteresowani :) 

~ Pierwsze to te zdecydowanie piosenki które nie każdemu mogą się spodobać i teledyski w których nie wiadomo o co chodzi na pierwszy rzut oka  
~ Zawarta Historia/przekaz w Teledyskach 
 A tutaj podam wam moją playlistę najczęściej słuchanych piosenek, ona oczywiście jest co jakiś czas aktualizowana [LINK]

                    ~K-Dramy i Filmy~


Jeśli jeszcze nie oglądaliście koreańskich seriali to bardzo polecam, chociaż w niektórych momentach jest nie do wytrzymania, ale to zależy oczywiście od fabuły i aktorów. Ja na dzień dzisiejszy nie obejrzałam ich za dużo z powodu braku czasu, ale postaram się wam powiedzieć co ja oglądałam i co polecam a co nie :)

                              Hwarang 
Drama historyczna (oficjalnie za nimi za bardzo nie przepadam) którą obejrzałam dla mojego wtedy obecnego biasa (Taehyung'a z BTS). Powiem tak szału nie ma dupy nie urywa. Na niektórych momentach spałam bo były dla mnie nudne, ale spotkałam się z opinią że to jest najlepsza historyczna drama ever. Więc to wszystko zależy od gustu.

                While you were sleeping
Jak dla mnie rewelacja. Fabuła przecudowna która złapała mnie za serce. Nie pamiętam od którego odcinka zaczęłam regularnie płakać, ale przepiękna drama nawet osoby które nie interesują się Koreą powinny obejrzeć to. Dla mnie godne polecenia.

                         W two worlds
Cała akcja dzieję się w dwóch światach rzeczywistym i komiksowym. Jest już bardziej Fantasy dlatego nie polecam go osobom które nie lubią takiego gatunku, ale jeśli lubicie to jak najbardziej.

                                 Goblin
Również fantasy. To jest jedna z najpopularniejszych dram tamtego roku. Moja przyjaciółka poleciła ją mi, koleżance z klasy oraz naszej nauczycielce od angielskiego. Koleżance spodobał się tak bardzo że obejrzała go już z 3 razy i dalej jej się podoba jak za pierwszym razem. Naprawdę piękna fabuła, z lekkimi wstawkami historycznej.

~ Reszta godnych polecenia 
  • Kill me Heal me ( o chorobie gdzie bohater ma różne osobowości)
  • Strong Woman Do Bong Soon ( o kobiecie która ma pare w łapie)
  • Blood ( O lekarzu wapirze)
~ Nie polecam 
  • Orange Marmalade ( szkolne o wapirach/ fabuła w której nic się nie dzieje)
Jeśli chodzi o filmy obejrzałam tylko dwa jak na razie ( wolę dramy)

                               200 Pounds Beauty
Już sami możecie zauważyć że jest to o kobiecie która schudła. Film polecany przeze mnie i moją mamę. Nam się podobał innym może nie podejść ze względu na rok produkcji (2006).

                                A Blood Pledge
Rok produkcji 2009 rok, więc powinien być lepszy jakościowo, ale czy lepszy od poprzedniego. No tu bym się zastanawiała czy go polecić czy nie bo mam mieszane uczucia co do tego filmu. Niby porusza ważne życiowe kwestie ale z wątkiem paranormalnym. No nie wiem :/

Tak wiem długi post i na pewno połowa z was albo go przeczyta albo ominie, kwestia indywidualna. Dzięki wam pomyślałam sobie by urozmaicić trochę ten blog nie tylko cały czas bilanse ale również inne kwestię jak w tym przypadku Azję. Oczywiście nie będzie to regularne, raz na tydzień albo dwa  takie posty. 

Bilans:
Śniadanie: kawa z mlekiem (40kcal)
Obiad: 2 kluski na parze (224kcal)
Kolacja: kawa z mlekiem (40kcal)
                             
                                                    304/400

Wczoraj się pomyliłam i mój limit miał 350 kcal ale się zmieściłam, więc zasnę dzisiaj w spokoju.

Info nr.2 - Od dziecka nie lubię mięsa wieprzowego oraz baraniny

Welcome to my Wonderland 

Komentarze

  1. Azja to zupełnie nie mój temat i tego kierunku na urlop bym pewnie nie wybrała, ale filmy z ciekawości obejrzę 😊 tylko podpowiedz gdzie je znajdę? Są tłumaczone na angielski chociaż w tych wersjach które oglądałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja oglądałam z polskimi napisami wszystkie przetłumaczone znajdziesz na Dramaqueen.pl

      Usuń
  2. Całe dzieciństwo marzyłam o zwiedzaniu Azji (na pierwszym miejscu była Japonia a na drugim właśnie Korea południowa:) ). Muszę jednak przyznać że dramy i k-pop to zdecydowanie nie mój styl..
    Gratuluje tak ładnego trzymania się diety i przede wszystkim picia kawy bez cukru - to chyba moje największe uzależnienie.

    Trzymaj się ciepło!

    www.missgraphite.blogspot.com

    PS. Zachęciłaś mnie do obejrzenia 200 Pounds Beauty, chyba już wiem co będę robiła wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie widoki :o Pięknie!
    Chętnie obejrzę 200 Pounds Beauty ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty